Difference between revisions of "Algorithms"
From Lost In Wonderlands
(→Algorithms) |
(→Algorithms) |
||
| Line 38: | Line 38: | ||
* https://www.irif.fr/~carton//Enseignement/Algorithmique/LicenceMathInfo/Programmation/Tree/parcours.html | * https://www.irif.fr/~carton//Enseignement/Algorithmique/LicenceMathInfo/Programmation/Tree/parcours.html | ||
* http://www.lix.polytechnique.fr/~bournez/ENSEIGNEMENTS/uploads/Main/parcours-arbre.pdf | * http://www.lix.polytechnique.fr/~bournez/ENSEIGNEMENTS/uploads/Main/parcours-arbre.pdf | ||
| + | * http://www.iro.umontreal.ca/~hamelsyl/parcoursArbres_Graphes.pdf | ||
| − | + | === maths problems === | |
* https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_de_Catalan | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_de_Catalan | ||
* https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_de_Delannoy | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_de_Delannoy | ||
| Line 45: | Line 46: | ||
* https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_double_de_Mersenne#Nombre_de_Catalan-Mersenne | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_double_de_Mersenne#Nombre_de_Catalan-Mersenne | ||
* Trees Complexity , https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_de_Strahler | * Trees Complexity , https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_de_Strahler | ||
| + | *https://en.wikipedia.org/wiki/Tree_of_primitive_Pythagorean_triples | ||
| + | * https://en.wikipedia.org/wiki/Formulas_for_generating_Pythagorean_triples#Pythagorean_triples_by_use_of_matrices_and_linear_transformations | ||
| − | ==== trees application === | + | === having fun with trees === |
| + | * http://www.studentict.it/btreeGUI/ | ||
| + | * http://slady.net/java/bt/ | ||
| + | |||
| + | === trees application === | ||
| + | * https://en.wikipedia.org/wiki/Tree_structure | ||
* https://fr.wikipedia.org/wiki/Codage_de_Huffman | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Codage_de_Huffman | ||
* space partitionning, partition d'espaces, https://fr.wikipedia.org/wiki/Partition_binaire_de_l%27espace | * space partitionning, partition d'espaces, https://fr.wikipedia.org/wiki/Partition_binaire_de_l%27espace | ||
| + | |||
| + | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Algorithme_du_peintre | ||
| + | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Octree | ||
| + | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Quadtree | ||
| + | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Valve_Hammer_Editor | ||
| + | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Doom | ||
| + | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Quake | ||
* hat nodes , noeuds de chapeau, https://fr.wikipedia.org/wiki/Algorithme_des_n%C5%93uds_chapeaux | * hat nodes , noeuds de chapeau, https://fr.wikipedia.org/wiki/Algorithme_des_n%C5%93uds_chapeaux | ||
| − | + | https://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/originalDocument?CC=FR&NR=2850476A1&KC=A1&FT=D&ND=4&date=20040730&DB=EPODOC&locale=fr_EP# | |
| − | + | http://www.developpez.net/forums/showthread.php?p=3078887 | |
| − | + | === Binary tries, Arbres Binaires === | |
* https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_binaire#Parcours_pr.C3.A9fixe.2C_infixe_et_postfixe | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_binaire#Parcours_pr.C3.A9fixe.2C_infixe_et_postfixe | ||
* https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_binaire_de_recherche | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_binaire_de_recherche | ||
| Line 61: | Line 76: | ||
* https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_bicolore | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_bicolore | ||
* https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_cousu | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_cousu | ||
| + | * https://www.cs.rutgers.edu/~kaplan/503/thread.html | ||
| + | |||
* https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_B | * https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_B | ||
| − | * | + | * https://en.wikipedia.org/wiki/B-tree#Variants |
| + | https://fr.wikipedia.org/wiki/Algorithme_du_peintre | ||
| − | + | ||
| + | === ternary tries, arbres ternaires === | ||
* https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Arbre_ternaire&action=edit&redlink=1 | * https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Arbre_ternaire&action=edit&redlink=1 | ||
| + | * https://en.wikipedia.org/wiki/Ternary_tree | ||
| + | * https://en.wikipedia.org/wiki/D-ary_heap | ||
| + | * https://en.wikipedia.org/wiki/Tree_of_primitive_Pythagorean_triples | ||
| + | * https://en.wikipedia.org/wiki/Formulas_for_generating_Pythagorean_triples#Pythagorean_triples_by_use_of_matrices_and_linear_transformations | ||
| + | |||
=== Graph , Graphes === | === Graph , Graphes === | ||
Revision as of 14:33, 25 July 2017
Contents
Algorithms
by paul.plaquette, Experimented R&D Software Engineer, Trilda https://www.linkedin.com/in/pplaquette/
NeXT Steps
here everything has yet to be done !
coming soon :
Everything You Always Wanted to Know on Algorithms... (But Were Afraid to Ask)
a collection of links of interest
See also
Algorithms
Iterators, itérateurs
Sequencies, Sequences
Lists, Listes
Trees, Arbres
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Parcours_d%27arbre
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Algorithme_de_parcours_en_profondeur
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Algorithme_de_parcours_en_largeur
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_de_Galton-Watson
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_enracin%C3%A9#Parcours_en_profondeur
- https://www.irif.fr/~carton//Enseignement/Algorithmique/LicenceMathInfo/Programmation/Tree/parcours.html
- http://www.lix.polytechnique.fr/~bournez/ENSEIGNEMENTS/uploads/Main/parcours-arbre.pdf
- http://www.iro.umontreal.ca/~hamelsyl/parcoursArbres_Graphes.pdf
maths problems
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_de_Catalan
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_de_Delannoy
- https://en.wikipedia.org/wiki/Fuss%E2%80%93Catalan_number
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_double_de_Mersenne#Nombre_de_Catalan-Mersenne
- Trees Complexity , https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_de_Strahler
- https://en.wikipedia.org/wiki/Tree_of_primitive_Pythagorean_triples
- https://en.wikipedia.org/wiki/Formulas_for_generating_Pythagorean_triples#Pythagorean_triples_by_use_of_matrices_and_linear_transformations
having fun with trees
trees application
- space partitionning, partition d'espaces, https://fr.wikipedia.org/wiki/Partition_binaire_de_l%27espace
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Algorithme_du_peintre
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Octree
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Quadtree
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Valve_Hammer_Editor
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Doom
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Quake
- hat nodes , noeuds de chapeau, https://fr.wikipedia.org/wiki/Algorithme_des_n%C5%93uds_chapeaux
https://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/originalDocument?CC=FR&NR=2850476A1&KC=A1&FT=D&ND=4&date=20040730&DB=EPODOC&locale=fr_EP# http://www.developpez.net/forums/showthread.php?p=3078887
Binary tries, Arbres Binaires
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_binaire#Parcours_pr.C3.A9fixe.2C_infixe_et_postfixe
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_binaire_de_recherche
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_AVL
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_bicolore
- https://fr.wikipedia.org/wiki/Arbre_cousu
- https://www.cs.rutgers.edu/~kaplan/503/thread.html
https://fr.wikipedia.org/wiki/Algorithme_du_peintre
ternary tries, arbres ternaires
- https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Arbre_ternaire&action=edit&redlink=1
- https://en.wikipedia.org/wiki/Ternary_tree
- https://en.wikipedia.org/wiki/D-ary_heap
- https://en.wikipedia.org/wiki/Tree_of_primitive_Pythagorean_triples
- https://en.wikipedia.org/wiki/Formulas_for_generating_Pythagorean_triples#Pythagorean_triples_by_use_of_matrices_and_linear_transformations